Den sorte enke

Du? Lett snorking fra babord. Kapteinen lot som han sov.

Du, Lars? Jeg krøp inntil. Det pleier å hjelpe. Det hender han våkner av det.

Mmm?

Hva om jeg skriver om edderkopper på bloggen? 

Tja, jeg vet ikke.

Du virker litt uengasjert?

Neida. Nei. Bevares. Jeg er bare litt trøtt; hadde egentlig tenkt å sove. Er du interessert i edderkopper da? Du er jo redd dem? Gemalen snudde seg. Så litt undrende ut. 

Jeg synes de er interessante. Og fine å fotografere. Tenk at hunnen spiser mannen sin etter at de har hatt seg. Er ikke det fantastisk! Tenk om vi mennesker var sånn. 

Nå, jeg vet ikke helt; det er jo ikke akkurat en naturblogg du opererer med. Og egentlig synes jeg det er litt ekkelt å tenke på. Kanskje du skal spare leserne dine for dette?

Men tenk hvor mange problemer det ville løst! Ingen flere barnefordelingssaker, ikke flere skilsmissesaker, mindre vold på byen. Til og med #metoo-kampanjen ville forsvinne. Det er ikke grenser for positive effekter. 

Dropp det, Sissel! Det er bare dystert. Gemalen knurret lett fra plassen sin. Virket ikke som han lot seg sjarmere – verken av meg eller temaet. Umulig å få han i nettet.

Du har vel rett. Men det er litt fascinerende, er det ikke? Spise opp mannen sin, liksom. Og så bare finne en ny. Så spiser man opp han og. Effektivt. Genialt. I vår enkle menneskeverden er det mye mer styr om man skal kvitte seg med mannen sin. Livet er jammen ikke rettferdig.

? …

Legg igjen en kommentar