Ankommet Moskva

Da er vi i gang. Dagen har vært preget av enkelte små utfordringer, som har medført litt lett slitasje på tålmodigheta. Det positive er at vi er kommet oss til Moskva.

Jeg og Lars er enige om mye her i livet, men en av de tingene vi ikke enes helt om er hvorvidt inntak av frokost er et absolutt krav for å få en god dag. Der er jeg standhaftig; frokost må man ha. I dag innebar det å stå opp mens det ennå var natt for å få en kopp te og det daglige egget. Lars valgte å sove litt lenger,  noe som sannsynligvis har berget verdensfreden i familien gjennom dagen. Uansett, vi kom oss fra hotellet til flyplassen uten nevneverdige problemer. Ja, hvor galt kan det gå på en syv minutters busstur?

Så begynte hverdagens små utfordringer å melde seg. Dagens første overraskelse var et innstilt fly til København. Vårt fly. Og dermed mistet vi SAS-avgangen fra København til Moskva. Men det går jo alltids et fly. Vi ble ombooket og fikk plass på flyet til Stockholm. Så langt alt vel. Men videre skulle vi med Aeroflot. Aeroflot! For en kreativ sjel med høyst velutviklet sans for katastrofetenkning, fikk nevronene i pannelappene det ualminnelig travelt. Aeroflot! En av forutsetningene da vi planla turen var at vi ikke under noen omstendighet skulle reise med Aeroflot. Nå luktet det turbulens lang vei. Lars er en positiv innstilt sjel, så han så ikke helt problemet. Jeg, derimot, fikk bekreftet at det som kan gå galt, det går galt. Heldigvis ble det ikke så ille som jeg hadde sett for meg. Det ble nemlig ingen dagsrevysending som meddelte at et aeroflotfly med to norske borgere, 40 japanere og 100 svenske fotballsupportere var forsvunnet. Av og til går ting bedre enn forventet.

Det ble imidlertid flere utfordringer, blant annet var det litt smårusk i maskineriet hva angår innsjekking på aeroflotflyet. Dette var ikke verre enn av det ordnet seg fort og uten at det kom til noen form for dårlig stemning. Det som derimot skapte en lett følelse av oppgitthet var de to koffertene som manglet på bånd nr. 7 i Moskva. Min og Lars sin. Etter lange samtaler og utfylling av papirer i det russiske byråkratiet, ble koffertene etterlyst og vi kunne sette kursen mot hotellet. Hotellet er greit og rent, vi har trødd litt i nærområdet og fått handlet nye tannbørster og sokker. Hva angår sokker så er det et overraskende stort utvalg av lite lekre sokker her. Det var helt umulig å finne enkle sorte, så jeg endte opp med noen lilla. Jeg har aldri vært spesielt begeistret for lilla, men nå endte jeg også opp med lilla matchende tannbørste. Tennene er pusset og vi er klare for nye dager i Moskva.

Alt i alt er det vel bare å konkludere med at dagen tross alt ble bra. Det lønner seg å spise frokost.

image

Legg igjen en kommentar